To see this banner you need to download and install Adobe Flash player.

dinsdag 9 maart 2010

Handelaars in buurt van K geloven in succes van winkelcentrum

Heel wat handelaars rond K in Kortrijk zijn blij dat het winkelcentrum eindelijk zijn deuren opent. Velen zagen de voorbije jaren een pak minder klanten doordat hun winkel moeilijk bereikbaar was.

En sommigen leden ook materiële schade geleden, door grondverzakkingen. In totaal werden 120 schadegevallen gemeld, 85 bleken gegrond en werden vrij snel vergoed.

Een aantal handelaars kon bovendien profiteren van de werken. De 1.500 mensen op de werf moesten ook boodschappen (foto) doen. En K klopte voor heel wat materiaal ook aan bij plaatselijke handelaars. Zo mocht een drukker in de buurt soms tot 300 plannen per dag drukken.

Uit een rondvraag blijkt nu dat de meeste handelaars in de buurt wel in het succes van K geloven.

Meer over dit onderwerp? Kijk vanavond naar het journaal van WTV

bron: www.wtv.be

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Nogal wiedes dat ze erin geloven... Iets anders zeggen zou tegen hun eigen commerce zijn!

Maar, ik zie al meer leegstaande panden opduiken in de winkelstraten zoals Cook Travel. Belgacom is ook niet nieuw en vele anderen.

Er is in Kortrijk geen ruimte voor 2 centra bovenop al die winkels. Kortrijk is een grote gemeente van 70.000 inwoners, geen metropool! En men zal echt niet van heinde en verre komen om te shoppen naar winkels die ze ook in hun buurt kunnen vinden!

Binnen het jaar is de hype over en komt de koude douche!

Anoniem zei

Wel, ik kan maar zeggen: ik volg het hier nu omdat ik ooit in Kortrijk werkte. Woon nu echter een paar kilometer noordelijker, en daar hoor je eigenlijk niets van K in Kortrijk, laat staan dat er iemand wakker van ligt

Anoniem zei

Ik woon in de omgeving van Kortrijk, ben geen Kortrijkzaan, maar ik ben verschillende keren gaan kijken naar de werkzaamheden in Kortrijk en niet alleen "k in Kortrijk".
Ik vind dat Kortrijk een zeer zware maar mooie investering heeft gedaan. Denk maar aan de leiewerken, verschillende bruggen de achterkant van het station, de oudenaarsesteenweg, de Zwevegemstraat,enz...
Ik wens alle mensen proficiat met de realisatie van dit gigantisch projekt.
In Kortrijk zal het nu ook aangenaam zijn om eens een nammiddag rond te kuieren.
Er zijn nu vele werken achter de rug en ik zie een mooi herrezen Kortrijk.

Anoniem zei

Kortrijk mag dan maar 75.000 inwoners tellen, Brussel telt er ook maar 150.000. Cijfers zeggen niet altijd alles hé. Binnen een straal van 10-20 km van Kortrijk liggen ook nog Wevelgem, Harelbeke, Menen, Waregem, Roeselare, Moeskroen en iets verder Ieper... Ik ben zeker dat meer en meer mensen niet meer de 'grote' verplaatsing naar Gent en Antwerpen zullen maken om te shoppen en in plaats naar Kortrijk zullen komen. Bovendien is K niet het eindpunt hé. Het is meer een nieuwe start. Wat het Ringshopping betreft, is de toekomst erg onzeker, maar ik denk wel dat ze nog volk kunnen lokken, als ze de juiste winkels aantrekken...

Anoniem zei

Voor de kleine commercant in bepaalde branches zal het inderdaad in eerste instante voor bijkomende concurrentie zorgen. Maar aan de andere kant zal de stad opnieuw opleven. En dan is het aan die kleine commercanten om zich concurentieel op te stellen en van de heropleving te profiteren. Ik denk niet dat je Kortrijk kan vergelijken met centrum Rijsel, Gent of Brussel, maar de stad biedt op zijn minst een waardig alternatief voor andere winkelsteden. Daarenboven is het concept winkelcentrum middenin de binnenstad uniek in de regio. Ik geloof erin. Gezien Kortrijk algemeen mooier wordt, zullen trouwens ook meer mensen aangetrokken zijn om zich er te vestigen en investeerders genijgd zijn om er projecten op poten te zetten...

Anoniem zei

Wij komen alleszins eens kijken met de trein uit Deinze,brugge, Gavere en Oudenaarde. De 4 lustige shoppers

frank zei

Wat een schande : vandaag voor 2 colas 5euro 35 betaald in le place.

ALs ik ooit nog eens terug naar K ga, dan ga ik wel iets eten of drinken in de omtrek

Anoniem zei

het zijn toch wel halve literflesjes cola, dan is dat toch de normale prijs?